Alle varer bestilt i STIHLs nettbutikk kan returneres innen 30 dager etter mottak. For å gjøre dette, vennligst opprett returen online i din kundekonto under menypunktet «Mine bestillinger» eller alternativt ved hjelp av returskjemaet. Legg deretter returseddelen sammen med originalpakken og fest returetiketten på pakken. Du kan overlevere pakken til den aktuelle fraktpartneren.
Hvis du ikke er fornøyd med en vare du har bestilt, kan du returnere den til oss innen 30 dagers returrett.
Forutsetningen for retur er at produktet returneres i sin opprinnelige stand og uten skader. Det vil si at produktet må være komplett og uten skader. Det får kun returneres i originalemballasjen og, hvis den var forseglet ved levering, med ubrutt forsegling. Det betyr at produktet kun kan testes og prøves på samme måte som det ville vært mulig i en butikk. Hvis disse forutsetningene ikke er oppfylt, kan STIHL nekte retur.
STIHL vil bære kostnadene for returforsendelsen for deg hvis du oppretter returen online på din STIHL-konto eller via returskjemaet og bruker returetiketten som er tilgjengelig der for returforsendelsen.
Du kan selv opprette og skrive ut en returetikett og en returseddel på din STIHL-konto under menypunktet «Mine bestillinger» eller via returskjemaet.
Hvis du trenger en annen returetikett for samme ordre, vennligst kontakt STIHL kundeservice.
Det er dessverre ikke mulig å bytte varer direkte. Vennligst returner den uønskede varen og legg inn en ny bestilling.
Hvis du ønsker å returnere et påfylt motorisert apparat, må du tømme apparatet og kontrollere at det ikke lenger kan brukes. Apparatet skal pakkes i den originale kartongen. Det kreves ingen etikett for farlig gods hvis kravene ovenfor er oppfylt.
Du vil motta tilbakebetalingen på samme måte som betalingen. Hvis du for eksempel har betalt med kredittkort, vil det tilsvarende beløpet bli kreditert tilbake til kredittkortkontoen din.
Så snart vi har mottatt returen din, vil du motta en e-post som bekrefter mottak av varene. Når varene er kontrollert, vil du motta en separat e-post med mer detaljert informasjon om refusjonen din. Hvis du har ytterligere spørsmål om refusjonen, kan du kontakte STIHL kundeservice.
Det er for øyeblikket ikke mulig å returnere en vare som er bestilt på nett til en faghandel. Vennligst fyll ut returskjemaet og send varen tilbake via POSTNORD.
Du kan motta flere pakker med én bestilling. Vennligst returner de enkelte pakkene separat.
Vennligst behold pappesken som du fikk tilsendt bestillingen i, og bruk den til å returnere varene. Hvis du allerede har kastet esken, vennligst kontakt STIHL kundeservice.
Vær oppmerksom på at kampanjekuponger brukes proporsjonalt på varene når du bestiller flere varer. Ved retur vil du få refundert den rabatterte prisen. Kampanjekuponger vil ikke bli refundert hvis bestillingen returneres helt eller delvis.
Hvis du ikke har innløst en kupong eller fortsatt har spørsmål om refusjonen, kan du kontakte vår kundeservice for å få svar på spørsmålet ditt.
Våre nåværende systemer støtter ikke refusjon av merverdiavgift. Vi ber derfor om forståelse for at vi ikke kan refundere merverdiavgift.
Hvis du har ytterligere spørsmål eller hvis du har rett til en spesialordning på dette området, ber vi deg ta direkte kontakt med vår kundeservice.